Säpo

Fastighetsskötare

Vill du bidra till att skydda Sverige och vårt demokratiska samhälle? Säkerhetspolisen söker nu fastighetsskötare med placering i Stockholm. Hos oss får du arbeta i en mångfacetterad verksamhet där tillit, kollegialitet och professionalism värdesätts högt. Tillsammans gör vi skillnad – för ett säkert Sverige.

Referensnummer: 2018-19485
Sista ansökningsdag: 2018-12-16
Placering: Stockholm

Tjänsten är placerad vid enheten för fastighet och service som är en del av verksamhetsstöd. Enheten ansvarar för myndighetens lokaler och interna service och levererar bland annat tjänster som fastighetsskötsel, kontorsmaterial, bokning av resor och konferenser, kaffemaskiner och städning.

Ditt uppdrag

Som fastighetsskötare på Säkerhetspolisen ansvarar du för tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll av myndighetens hyrda lokaler, inventarier och utrustningar. Du tar emot och åtgärdar felanmälningar samt anlitar, samordnar och ledsagar entreprenörer för arbeten inom skötseluppdraget och i våra lokaler. I rollen kan du även komma att delta vid besiktningar och anpassningar av lokaler samt hantera felanmälningar till fastighetsägares förvaltningsorganisation.

Arbetet sker i nära samarbete med myndighetens fastighetstekniker och fastighetsägares driftorganisation och bedrivs huvudsakligen i Stockholm, men resor inom Sverige förekommer.

Din kompetens

Vi söker dig som har gymnasieutbildning och minst tre års erfarenhet som fastighetsskötare alternativt annan dokumenterad erfarenhet som Säkerhetspolisen bedömer som likvärdig. För tjänsten krävs också att du har körkort för personbil.

Meriterande för tjänsten är dokumenterad erfarenhet av fastighetstekniska system, arbete inom byggbranschen eller arbete inom statlig verksamhet. Har du dessutom erfarenhet av underhåll av träningsutrustning är det något som ses som positivt, liksom att du har allmän bred IT-kunskap ur ett användarperspektiv. Certifiering inom mobilarbetsplatsform, arbete på hög höjd, heta arbeten och/eller truckbehörighet är också fördelaktigt. Likaså är specialistutbildning inom fastighetsrelaterade områden så som elektriker, VVS-montör eller liknande meriterande.

Dina egenskaper

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har förmåga att ta egna initiativ, ta ansvar för ditt arbete och självständigt driva ditt arbete framåt. Du har ett naturligt kund- och servicefokus och har lätt för att skapa och upprätthålla förtroendefulla kontakter och samarbeta med andra såväl internt som externt. Arbetets art kräver även att du har ett högt säkerhetsmedvetande.

Om Säkerhetspolisen

Säkerhetspolisen skyddar Sverige och demokratin, medborgarnas fri- och rättigheter och den nationella säkerheten. Det gör vi genom att förhindra och avslöja brott mot rikets säkerhet såsom terrorism och spionage samt att skydda den centrala statsledningen.

Vi har drygt 1 200 medarbetare med olika bakgrund såsom polis, samhällsvetare, tekniker, administratör, språkvetare, jurist, ingenjör och psykolog. Tillsammans arbetar vi mot Säkerhetspolisens vision, ”Ett säkert Sverige”, för att värna det öppna och demokratiska samhället. Huvudkontoret ligger i Solna med verksamhet över hela landet.
Om Säkerhetspolisen

Säkerhetspolisen värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten, och vi eftersträvar en jämn könsfördelning.

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för anställning är godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.

Kontaktpersoner

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 74 15. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.

Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 71 29, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.

Ansökan

Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev samt ifyllt försättsblad. Samtliga handlingar ska vara i MS Word- eller pdf-format. Obs! Spara försättsbladet på din dator innan du fyller i och bifogar det.
Försättsblad för ansökanPDF (pdf, 562.4 kB)

I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav. Märk din ansökan med referensnummer 2018–19485. Om du skickar e-post, ange även referensnummer i ämnesraden.

E-post: sakerhetspolisen@sakerhetspolisen.se

Postadress:
Säkerhetspolisen
Registratorsexpeditionen
Box 12312
102 28 Stockholm

Observera att ansökan inklusive bilagor ska skickas direkt till oss, inte via en länk.
Ansökan ska ha kommit in senast 2018-12-16.

Personuppgifterna du angivit i din ansökan behandlar vi enligt EU:s dataskyddsförordning. Information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering vid SäkerhetspolisenPDF (pdf, 164.9 kB)

Övrig information

Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Anledningen till att vi ber dig vara återhållsam med informationen är att det finns tjänster vid Säkerhetspolisen som omfattas av sekretess.

I denna rekrytering kan vi komma att använda arbetspsykologiska tester som en del i processen.

Inför denna rekrytering har vi redan gjort vårt val av annonseringskanaler. Vi undanber oss därför samtal från externa rekryteringsföretag och annonsförsäljare.